Du har en webshop, hvor du sælger sexlegetøj, men du sælger alt for lidt. Der kan være mange årsager til, at det ikke lykkes dig at slå igennem, men oftest ligger problemet med selve shoppen. Dine produkter fejler intet, og dine priser er konkurrencedygtige. Derfor kan du med fordel begynde at se på de omkringliggende elementer i shoppen. Er den bygget nemt og overskueligt op? Er det nemt at navigere og finde dine produkter? Er det et one page checkout? Eller er der ganske enkelt for meget kaos og uorden?
Hvis ikke dine kunder får en ordentlig præsentation af din shop og din produkter, er de tilbøjelige til at hoppe videre til næste webshop. Det handler i den grad om præsentationen, så gør dig selv en tjeneste at byd folk velkommen og fortæl dem med et knivskarpt budskab, hvad det er, de kan finde i din shop.
Unikke, beskrivende og sælgende tekster
De fleste mennesker vil meget gerne have flotte og fængende beskrivelser af dit sexlegetøj. Har du gjort noget ud af at fortælle, hvad det kan, og hvad det er lavet af, øger du sandsynligheden for, at folk vil finde det spændende og dermed chancen for en konvertering (salg). Gør derfor meget ud af at lave unikke, beskrivende og sælgende tekster.
Du har én chance for at overbevise potentielle kunder om, at de skal købe dine dildoer og vibratorer, så gør det ordentligt. Teksterne er i den grad også medvirkende til, at dine produkter kan findes på Google. Synlighed er lig med omsætning.
Tag gode billeder og rigeligt af dem
Når du skal købe et stykke sexlegetøj, har udseendet en helt klar betydning. Du vil meget gerne se, hvordan formen er, og hvordan materialet ser ud. Billeder spiller en væsentlig rolle for vores beslutningsproces, da de er med til at illustrere, hvad der er på billedet. Sammen med teksten skal de overbevise dine kunder om, at de skal købe denne lækre sag i blå, som er helt genial til en hyggelig aften alene uden kæresten. Og for Guds skyld. Tag rigeligt med billeder, da du gerne må belyse flere vinkler, så man virkelig kan se legetøjet nøje an.
Ét billede er sjældent nok, hvis ikke det viser alle vinkler. Hvad vil du helst – købe et par bukser på nettet, hvor du kun kan se forsiden, eller vælger du den anden shop, der har billeder af bukserne forfra, bagfra og måske helt tæt på stoffet og syningerne?
Giv dine billeder beskrivelser
Lige nøjagtigt med sexlegetøj er der en masse, der søger vi Googles billedsøgning. Alt for få shopejere husker at bruge det, der hedder ALT Tags eller ALT tekst, som er et tekstfelt, der kan bruges, når du uploader billeder af dine produkter. Her kan du skrive, hvad der er på billedet, hvilket vil øge din generelle kvalitetsscore og dermed bidrage til forhøjede konverteringsrater. Google kan nemlig ikke se, hvad der er på billeder, og derfor bør du hjælpe dem på vej med en lille beskrivelse.