Populære mål på Instagram

Populære mål på Instagram

Instagram, dette enestående stykke sociale medie, hvor folk fra hele verden deler det ene foto efter det andet, vokser i størrelse, og nogen mener ligefrem, at Instagram en skønne dag vil overhale Facebook målt på antal brugere. Den tror jeg nu ikke på…

Nå, men altså Instagram er vældig populær, og groft sagt foregår det hele på følgende måde:

  • Du spadserer rundt med din smartphone.
  • Du tager et billede med telefonens kamera
  • Du uploader billedet til din Instagram-profil
  • Du skriver en kommentar og tagger måske tid, sted eller personer
  • Dine følgere giver dig hjerter for indsatsen

Instagram er blevet et hit, især blandt de unge, og selv om vi halvgamle forsøger at følge med, kommer vi nok ikke op (eller ned) på de unges niveau og frekvens. Personligt er jeg langt mere på Facebook end på Instagram. Jeg skal dog ikke undlade at rose Instagram for den simple måde at kommunikere budskaber ud på.

Tivoli topper den danske liste

Et billede siger ofte mere end tusind ord, ikke sandt? Desuden er det herligt at bladre folks fotos igennem. Dels er teknologien i telefonerne blevet så god, at kameraerne tager fortrinlige fotos. Og dels ligger der mange gode historier gemt i de fotos, som folk snupper på farten.

Det er meget forskelligt hvad folk tager billeder af, men turistattraktioner har altid været populære motiver. Online rejsespecialisten TravelBird har netop udsendt et såkaldt studie, der fortæller om 470 seværdigheder fra mange forskellige lande. Travelbird har forsøgt at udgive en form for rangliste over de mest populære rejsemål og seværdigheder baseret på antal tags.

Naturligvis må vi koncentrere os om de danske seværdigheder på ranglisten, og her er to seværdigheder udvalgt i hver af de danske regioner. Ikke overraskende er det den danske hovedstad København, der topper listen med Tivoli som det mest taggede hotspot. Kronborg kommer på en flot andenplads.

På de følgende pladser kommer Amalienborg, Aalborg Zoo, Koldinghus, Ree Park, Mindeparken, Raabjerg Mile, Vikingeskibsmuseet og Blaavand Zoo. Folk kan med andre ord godt lide at fotografere flotte bygninger og dyr.

Disney og det store tårn i Paris

Skal vi lige slutte af med de mest populære motiver i hele verden på Instagram, er Disneyland Resort i Californien det mest taggede motiv. Eiffeltårnet i Paris kommer ind på andenpladsen, mens Walt Disney World i Florida ligger på tredjepladsen. Set med europæiske øjne er Berlinmuren også på top 15 sammen med Big Ben i London, Notre Dame i Paris samt Oktoberfest i München.

Hverken Svendborg eller Fyn opnåede altså berømmelse i dette studie. Ærgerligt. Derfor vil jeg med ekstra ihærdighed nyde mine cykelture og spadsergange næste gang jeg bevæger mig ud i naturen – uden at tænke på Instagram.

www.travelbird.dk/de-mest-instagrammede-turistattraktioner/

Læs også

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.