Gå op i detaljen og skab en bedre virksomhed

Gå op i detaljen og skab en bedre virksomhed

Detaljerne er dem, som ofte bliver overset, når der skal styr på alle de overordnede ting. Er der tid til det, kan det dog gøre en stor forskel for en virksomhed, at man har kigget grundigt på detaljerne, og det er selvfølgelig også noget, du skal være bevidst om, hvis du selv står med et nyt start-up.

De fleste af os kender det, når folk bagatelliserer detaljerne. ”Det er jo bare detaljer”, hører man ofte, og der er selvfølgelig også noget om snakken i visse tilfælde. For det overordnede, grundlæggende og rammerne skal selvfølgelig være på plads, før man kan begynde at nørde videre med detaljerne, men her er det altså også noget, som rent faktisk kan gøre en forskel.

Det er nemlig ofte ved detaljerne, at virksomheden skaber det endelige aftryk, og det er her, man bliver husket for nogle små ting, som man måske ellers ikke troede havde den store betydning.

Logo og genkendelighed

Man kan eksempelvis overveje, om man skaber genkendelighed nok med sin virksomhed, når man er rundt til møder, uddeler visitkort og lignende. Du skal huske på, at alting er en form for branding, og man kan i princippet gøre opmærksom på sin virksomhed i alle sammenhænge. Der er dog også forskel på, hvordan man gør det, men uanset hvad er det vigtigt at skabe en genkendelighed, hvis man gerne vil have folk til at huske virksomheden. Det gælder både med private og erhvervskunder.

Når du eksempelvis skal lave visitkort, har du så overvejet nøje, hvordan firmaet skal fremstå? Står virksomhedens navn tydeligt, og kan man se et logo? Alle disse ting kan man overveje, når man nørder med detaljen. Klik her, hvis du leder efter visitkort.

Giv et godt indtryk

Husk på, at alt, du gør, giver en form for indtryk hos andre. Når du hilser, når du kommer ind ad døren, når du præsenterer et projekt, eller når du taler om dine fremtidige idéer, så tager folk indtryk ind af dig og det, du står for. Derfor bør du tænke over, hvordan du giver et godt indtryk af dig selv hver gang.

Det kan eksempelvis ske ved, at du har nogle ritualer, som du ved virker, og som du tidligere er blevet anerkendt for. Det kan være, at du tager en lille ting med til dine kunder, når du er på besøg. Måske er du altid meget velklædt, eller måske fortæller du en lille sjov anekdote, som passer ind i sammenhængen.

Lad andre huske dig

Det handler primært om, at du lader andre huske dig, så du skiller dig mest muligt ud. Med det menes der selvfølgelig på en positiv måde, men lad det være implicit her. Hvorfor ikke hver dag gøre dit bedste for at give dig selv de bedste forudsætninger? Hvis du bliver husket, er det ofte fordi, du har nørdet med detaljen og givet dig den ekstra tid, det kræver. Det vil hjælpe dig på vejen mod et endnu bedre koncept.

Læs også

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.