4 alternative måder du kan skabe salg i din webshop

4 alternative måder du kan skabe salg i din webshop

Skal du skabe salg i din webshop, behøves du ikke nødvendigvis nøjes med at beskæftige dig med de traditionelle markedsføringsformer. Der findes naturligvis også mange alternative måder, hvorpå kan skabe trafik og salg til sin webshop – og disse måder bliver du introduceret for.

1.    Opret rabatkoder og del dem på nettet

Danskerne søger efter rabatkoder som aldrig før, og det skal du selvfølgelig udnytte. Selvom det betyder, at du må give rabat på dine produkter, så kan det føre til øget trafik og øget salg. Således har du mulighed for at sælge endnu mere, hvilket du naturligvis vil finde attraktivt. Du har mulighed for at gøre opmærksom på dine rabatkoder ved at dele dem på rabatkodesites. Coupii er et eksempel på et site, hvor du nemt og hurtigt kan oprette din butik, hvorefter du bliver kontaktet af en ansvarlig fra siden.

Når du opretter en rabatkode, bestemmer du naturligvis helt selv, hvor meget rabat du vil give. I den forbindelse er der rigtigt mange online butikker, der opretter rabatkoder med 5-20 % rabat, og det kan du også gøre.

2.    Samarbejd med shops med samme målgruppe

Vil du skabe salg i din webshop, har du også mulighed for at samarbejde med andre shops, som har samme målgruppe. Ved du f.eks., at din målgruppe er kvinder i aldersgruppen 35-50 år, så kan du gå på jagt efter en samarbejdspartner med samme målgruppe. Et samarbejde kunne f.eks. gå ud på, at man smider flyers i hinandens pakker, så man reklamerer for hinandens shops. Skal samarbejdet være en succes, er det afgørende, at man finder det helt rigtige match. Man kan f.eks. aftale, at man deler hinandens flyers i 1000 pakker, og så kan man evaluere samarbejdet herefter. Det er efterhånden en populær markedsføringsform, som bl.a. Zalando benytter sig af.

 

3.    Opret din virksomhed på Den Blå Avis, Gul og Gratis m.fl.

Selvom Den Blå Avis, Gul og Gratis og alle de andre sites primært er henvendt til private forbrugere, så kan man også oprette sig som erhverv. Der vil formentlig være rigtigt mange forbrugere, der søger efter netop dit produkt på diverse køb-og-salg sites på nettet. Der er tale om betalt markedsføring, hvor du kan opnå glimrende resultater, hvis du formår at gribe det helt rigtigt an. Disse sites er ikke nødvendigvis egnet til salg af alle varer, men der bliver i høj grad handlet både tøj, elektronik, hvidevarer, biler og møbler på disse sites.

4.    Skriv og udgiv en gratis e-bog

Der er ingen tvivl om, at der bliver downloadet flere e-bøger end nogensinde før. Alle kan skrive en e-bog, så du behøves ikke nødvendigvis være den fødte forfatter. Skal du drive relevant trafik via en e-bog, så skal du naturligvis vide noget om det emne, som du vælger at skrive om.

Driver du f.eks. en online butik, hvor du sælger fiskestænger og fiskeudstyr, så kan du skrive en e-bog med titlen: ”Sådan vælger du den helt rigtige fiskestang”. I denne e-bog kan (og bør) du naturligvis nævne din egen shop, så du kan skabe trafik. Såfremt du formår at give værdi til læserne, kan du først og fremmest skabe både trafik og salg. Ydermere kan du være heldig at indkassere links og omtale fra sociale medier.

Læs også

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.