Sådan får du styr på dit lager

Sådan får du styr på dit lager

Som butiksindehaver kan det nogle gange være svært at holde styr på lagerbeholdningen, hvis ikke der er god orden derude. Det samme gælder for informationer og overblik hos personalet. Men det kan være svært at finde ud af, hvor man skal starte henne, hvis der skal komme godt styr på lager og skabe struktur i arbejdsdagen. Vi hjælper dig med at indrette det perfekte lager, så du får plads til det hele, samtidig med at det er overskueligt. Og så får du gode råd til, hvordan du kan gøre det nemt og overskueligt for dine kollegaer at få informationer fra dig fremover.

Struktur på lageret

Når du skal have et lager, der gør det nemt for dig at foretage en optælling eller få overblikket over, hvad der er derude, så handler det om struktur. Har du endnu ikke butiksreoler på dit lager, så skal du først og fremmest anskaffe dig nogle. Du får dem ofte til billige penge, og de kan hjælpe dig med at få organiseret det hele. Samtidig kan du bestille en masse kasser, der gør det muligt for dig at skille de forskellige varer fra hinanden.

Anvender du kasser til organisering, så vil det være en hjælp for dig selv at sætte mærkater uden på kasserne. Skriv på kasserne, hvad der ligger i dem, så du nemt og hurtigt kan finde lige præcis det, du står og mangler.

Skab overblik

Har I et personalerum, så er det her du har muligheden for at informere dine kollegaer, uden at skulle kontakte dem enkeltvis. Køb et eller flere udhængsskabe til personalerummet, hvorpå du kan hænge vigtige informationer op. Det kan være, hvis der er noget særligt, som dine kollegaer skal huske eller en telefonliste på alle de ansatte i din butik. Ikke nok med, at det bliver nemt at informere, så kan det også give dig mere ro i hverdagen. Så ved dine kollegaer nemlig, hvem de skal ringe til.

Overblik skaber et godt arbejdsmiljø

Rod gør, at vi mister overblikket, og det kan i mange tilfælde betyde et forringet arbejdsmiljø. Har du en tendens til at rode på arbejdet, så bør ud øve dig i at få ryddet op en gang om ugen. Hav en fast ugedag, hvor du sørger for, at alt bliver ryddet op, så I er klar til at gå en ny uge i møde. Det er ikke kun en fordel, fordi du nemt kan finde frem til alle dine varer og informere dine kollegaer. Faktisk har det en enorm betydning for dine kollegaers arbejdsindsats og effektivitet på arbejdet. Gør det derfor til en vane at have det ryddeligt på arbejdet, så alle kan arbejde så godt som muligt.

Artiklen er udarbejdet i samarbejde med Display.dk og Erfainventar.dk. Der forekommer betalt indhold i artiklen.

Læs også

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.