Krak og Facebook

Krak og Facebook

Nej, nej, bare rolig. Facebook er ikke krakket. Overskriften lægger måske op til en sensationel historie, men den handler egentlig blot om at Krak nu vil tilbyde små og mellemstore virksomheder med at komme på Facebook. Fremover vil Krak nemlig have Facebook med i pakken over tilbud til virksomheder, som ser muligheder i at være en aktiv del på det sociale medie, og det må man sige der er, idet der er oprettet over 3 millioner danske profiler på Facebook. Med så mange brugere er det attraktivt for virksomhederne at være synlige på Facebook.

 

Krak vil oprette en virksomhedsprofil på Facebook gratis, og Krak vil udfylde profilen med fotos, form og beskrivelse af firmaet, hvilket ikke er den store opgave, idet alle informationer ofte ligger i Kraks database over firmaerne. Formålet med servicen er at gøre dette arbejde for virksomhederne, så de slipper for at bruge tid på oprettelsen. Desuden synes mange virksomheder at det virker uoverskueligt at oprette sider på Facebook, så Kraks tilbud skulle hermed fjerne en undskyldning for firmaerne der ikke ser potentiale i at oprette en Facebookside.

Krak glemmer blot en vigtig ting: profiler på Facebook skal vedligeholdes, hvis profilen skal have værdi for virksomheden. Det nytter som udgangspunkt ikke en dyt at have en profil på Facebook, hvis indholdet ikke er dynamisk. Personligt forlader jeg lynhurtigt Facebooksider, hvis der ikke sker en disse på siderne. Kraks hjælpende hånd om at oprette en side for virksomhederne er derfor velment, men ikke fyldestgørende. Her vil Krak forsøge at vejlede virksomhederne, så indholdet bliver både dynamisk og interessant.

www.krak.dk

Læs også

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.