De dyreste søgeord i AdWords

De dyreste søgeord i AdWords

Når du bruger søgemaskinen Google, har du sikkert bemærket at der øverst i søgeresultaterne samt i højre side af skærmen dukker såkaldte annoncer op. Disse annoncer, også kaldet AdWords, betales naturligvis af firmaer, der ønsker gode placeringer i Google, og hvis deres søgemaskineoptimering ikke er god nok, må de betale for trafik via Google. Prisen for at ligge øverst annoncemæssigt i søgeresultaterne er forskellig for søgeord til søgeord. Nogle søgeord koster ikke så meget, mens andre rent ud sagt koster kassen. Det afhænger naturligvis af konkurrence og efterspørgsel. Jo mere populært og udbredt et søgeord er, jo dyrere er placeringen på de øverste pladser i Google. Derfor er Google et milliardforetagende. På årsbasis tjener Google over 33 milliarder dollars på deres AdWords.


WordStream, et amerikansk firma der har forstand på internet marketing, har foretaget en lille undersøgelse af de dyreste søgeord i Googles AdWords. Denne liste er ret interessant, og Nettips synes at du skal have et indblik i hvilke søgeord i Googles AdWords, der er de dyreste. Det er selvsagt amerikanske udtryk, så jeg vover en fordansket version i parentesen. En komplet liste kan ses på nederste link i denne artikel.



  1. Insurance (forsikring)

  2. Loans (lån)

  3. Mortgage (kreditforeningslån)

  4. Attorney (advokat)

  5. Credit (kredit)

  6. Lawyer (advokat)

  7. Donate (donation)

  8. Degree (uddannelse???)

  9. Hosting (hosting…)

  10. Claim (krav)

Se top 20 hos WordStream

Læs også

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.