YouTube Insight

YouTube Insight

Når brugere lægger egenproducerede videoer, musikvideoer, optagelser fra TV eller klip fra film op på YouTube, kunne det være de har interesse i at se hvem der egentlig ser deres video, hvor de bor og på hvilket tidspunkt der er flest inde og se den.

Insight ser også ud til at være et interessant værktøj for de firmaer, der benytter YouTube til at promovere varer, personer eller holdninger, da de på den måde nemmere vil få et overblik over hvilken effekt deres kampagne har i forskellige lande. Et sådant værktøj vil, hvis det bliver finpudset, kunne gøre det muligt at lægge materiale op på YouTube under forskelle titler, der hver især er afstemt efter at skulle have en bestemt virkning på bestemte befolkningsgrupper i forskellige dele af verdenen.

http://www.youtube.com/t/advertising_insight

Bagsiden af medaljen
Google har nu meddelt at programmet også vil blive implementeret i det værktøj, der allerede findes, nemlig  YouTube’s Content ID der er til rådighed for TV selskaber, studier, pladeselskaber samt enkeltpersoner der ejer copyrighten til bestemte produkter.

Det skulle gøre det lettere for copyright holdere at se hvilke af deres produkter, der optræder på YouTube, hvor populære en video eventuelt er, og ud fra de data så kan tage en beslutning om, hvorvidt videoen skal tages ned og eventuelt erstattes af en officiel fra firmaets side eller om den musik der bliver benyttet i en hjemmelavet video, overtræder copyright bestemmelserne.

De fleste har efterhånden glemt at den vigtigste opgave YouTube har er at gernerere en eller anden form for indtægt til Google samt til de firmaer, der ejer rettighederne til det materiale der ligger på Youtube.
http://www.betanews.com/article/Labels-and-studios-could-have-access-to-your-YouTube-metrics/1254164186

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *