Vi køber kultur på nettet

Vi køber kultur på nettet

Når vi danskere trænger til lidt åndeligt føde i form af film, bøger eller musik, så er vi efterhånden blevet godt tilpas med at bestille de kulturelle tilbud via internettet. Det viser en splinterny undersøgelse foretaget af Eniro Danmark. Det er især, når der er tilbud, udsalg, restvarer og hvad det ellers kaldes på diverse webhops, der frister os. Over halvdelen af de voksne danskere foretrækker at handle bøger, film og musik i en danske eller udenlandsk netbutik, men en tredjedel foretrækker at gøre det i en fysisk butik nede i byen. Og hvorfor så det? Stefan Kercza, som er administrerende direktør for Eniro Danmark, svarer således:

– Det er billigt. Man skal ikke løfte mere end en finger. Og så er nettet jo et overflødighedshorn. Uanset om du er til Bach eller Britney Spears, Dostojevskij eller Dan Brown, går du aldrig forgæves. Så jeg forstår godt, at så mange klarer indkøbene af kultur og underholdning over nettet, og derfor bliver det også vigtigere og vigtigere for danske virksomheder at være synlige på nettet over for de købelystne kunder.

Når det gælder nethandel foretrækker vi stadig at handle i danske netbutikker, og mange af de gode tilbud toner frem på skærmen efter en omgang systematisk søgning på smartphone, tablet eller computer. Når det gælder populære netbutikker inden for film, musik og bøger, er der 5 der nævnes i en pressemeddelelse fra Eniro. De 5 netbutikker er Amazon, Saxo, iTunes, Laserdisken og Lovefilm.

www.eniro.dk

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *