Tre tips til at optimere arbejdet i virksomheden

Tre tips til at optimere arbejdet i virksomheden

Når mange mennesker på tværs af fagområder og professioner skal arbejde sammen i en virksomhed for at få det hele til at fungere, kan det ikke undgås, at der kommer til at være spildtid, fordi man nogle gange bliver nødt til at vente på, at en anden får skrevet deres del af et vigtigt dokument eller at et bestemt møde er blevet afholdt, før man kan tage beslutninger.

Spildtid er naturligt, men det betyder ikke, at det må tage overhånd. Og det kan det nemt gøre, hvis din virksomhed har for mange indviklede arbejdsprocedurer eller tunge systemer. Heldigvis er der flere ting man kan gøre for at mindske spildtid og skabe mere effektivitet på arbejdspladsen. Herunder giver vi dig tre tips til at slippe for spildte arbejdstimer.

Få styr på fakturaerne

I en virksomhed, hvor der bliver indkøbt mange ting, hvor medarbejdere rejser med offentlig transport til møder, og hvor kunder skal betale for deres ydelser, vil der altid være et hav af fakturaer. Som medarbejder kan det ofte ske, at man mister overblikket over for mange bilag og mails, og så kan det væres vært at danne sig et overblik over betalte fakturaer og rejserefusioner.

Men sådan behøver det ikke være. Med et simpelt og effektivt system som du f.eks. finder hos www.ibistic.com/dan, kan du nemt danne dig et overblik over alle fakturaer og bilag.  Her kan du nemlig opbevare alle bilag elektronisk på en nem og sikker måde.

Hav det rigtige udstyr

En anden stor tidssluger på arbejdspladsen er, når det elektroniske udstyr ikke virker. Det gælder uanset, om det er projektoren, som ikke vil vise computerskærmen, om det er printeren, som igen ikke vil printe ud i det rigtige format eller noget helt tredje. Når tingene ikke virker, kan der hurtigt gå mange minutter med at genstarte, skifte batterier ud osv.

Derfor gælder det om fra starten at have udstyr, som virker stabilt og godt, eller at have løsninger klar, der hurtigt kan hjælpe. Hvis musen ikke fungere ordentligt er løsningen for eksempel ofte at investere i en ordentlig musemåtte, som hjælper musen med bedre at registrere bevægelser end et glat skrivebord. Find en god musemåtte her.

Giv en god introduktion

Et sidste tip er, at det er vigtigt at sørge for, at nye medarbejdere får en god og grundig introduktion til alle IT-systemer og arbejdsgange. Hvis der bliver gået for let hen over introduktionen kan man nemlig risikere at skulle bruge rigtig lang tid på at finde ud af, hvordan alting fungerer, og så går arbejdet meget langsommere. Derfor kan det godt betale sig at sætte ekstra tid af til at give en mere uddybende introduktion til de vigtigste programmer.

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *