Sådan taber jeg mig

Sådan taber jeg mig

Det har været en god sommer. Måske ikke vejrmæssigt, men i al fald kaloriemæssigt. Her i familien har vi nok forkælet os en lille smule for meget, når vi har trøstespist indenfor, mens regnen silede ned udenfor. Lidt ekstra slik i skålen, nogle chips for meget, lidt vin i glassene, og en kold øl på terrassen, når solen endelig tittede frem. Jo, det kan mærkes på fysiologien, og Nettips vil her forsøge at komme med ideer til hvordan du taber dig.

Først og fremmest skal du væk fra tastaturet. Det er der nemlig ikke megen fedtforbrænding i. Skal du absolut arbejde ved computeren, så anskaf dig et bord, hvor du står op og arbejder. Et hæve/sænkebord er smart men desværre også lidt dyrt. Men alene at stå op og arbejde giver lidt færre gram på kropskontoen. Husk også at skille dig af med din termokande. Gør i stedet det, at du er nødt til at rejse dighver gang du skal have fyldt koppen op.

Nogen påstår at grøn te skulle være godt, hvis man gerne vil tabe sig. Antioxidanter og andre tekniske udtryk er i spil, og husk at undgå at hælde for meget sukker i koppen…
Cayennepeber, chili eller stærke peberfrugter skulle også være godt til at sætte gang i kropsfabrikkens udladninger. Spørgsmålet er om det er ingredienser, der er værd at have med ved tastaturet…

Overvej en tablet i haven
Nu er Nettips jo et sted for halvnørder, så hvorfor ikke overveje at anskaffe dig en tablet, hvor du kan spadsere rundt i huset og haven, mens du læser nyheder på nettet? En tablet, fx en iPad, er let og så er den absolut gangbar, hvis du skal skrive småting på farten. Husk også at putte din smartphone i lommen, installer en god app og hold regnskab med hvor du har været henne, hvor hurtigt du har gået og hvor mange kalorier du har forbrændt. Hvis der skal gå meget sport i den, kan du jo oprette en lille regel, der for eksempel siger, at hver gang du har fingre i ti mails, skal du snuppe ti armbøjninger.

Og her kan man passende indskyde at sport og motion er sundt, så meld dig ind i en forening eller i et fitnesscenter, hvor din krop hurtigt kan få sat skub i processen. Det er dejligt når man først er kommet i gang, og så skader den sociale del jo ejheller. En god gang motion er i øvrigt med til at skabe en sundere søvncyklus. Søvn er ufatteligt vigtigt, hvis du skal have energi om dagen til arbejde, motion og andre fritidsfornøjelser. Og så er der sikkert en lang række andre gode råd, som jeg vil glæde mig til at læse herunder i kommentarfeltet.

Related posts

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *