Pointshop – kvalmende og ubehageligt

Pointshop – kvalmende og ubehageligt

Nå, så sad jeg en stille tirsdag aften og surfede rundt på nettet. Pludselig tonede en meget spændende meddelelse frem på min skærm:

Jeg var blevet udvalgt til dagens årlige anonyme undersøgelse …

Gentager: dagens årlige …

Desuden var det kun folk der befandt sig på Google.com, og man ville altså modtage en eksklusiv gave som tak.

Nå, jeg anede jo at fuskere stod bag, for Google plejer jo ikke at strø om sig med præmier. Alligevel var jeg så nysgerrig at jeg lige skulle ind og se, hvad pokker det gik ud på.

Så jeg klikkede Ok til at deltage. Og interviewet så jo seriøst ud, idet første spørgsmål handlede om hvorfra jeg besøgte Google.com. Hjemmefra, svarede jeg.

Hvor tit besøger du Google.com? Det var spørgsmål 2. Jo, så måtte det bestemt være Google, der stod bag undersøgelsen. Jeg besvarede ”Dagligt”.

Hvor mange timer bruger du online hver dag? En af svarmulighederne lød ”Mindre en 4 timer”. Aha! Stavefejl. End uden d. Altså sikkert en ung studerende som havde fabrikeret svarmulighederne.

Sidste spørgsmål. Hvilket køn er du? Jeg svarede Mand og klikkede på knappen Færdig. Gad vide hvad jeg havde vundet. Straks gik en virkelig autentisk animation i gang, hvor de flinke folk undersøgte hvilke gevinster der ventede på mig. Men den måtte være god nok, fordi Googles ikon kunne ses på fanen.

Igen kom en side frem fyldt med stavefejl. Og desværre var Visa gavekortet på 300 kroner ikke længere tilgængeligt. Derfor klikkede jeg på den smarte Bluetooth højttaler. ”Få din gave”, stod der på knappen.

Ny fane åbnede og så fik jeg overraskelsen: Pointshop! En af de mest forhadte danske hjemmesider åbnedes, og for at vinde den flotte præmie, skulle jeg blot acceptere betingelserne, blandt andet at jeg blev tilmeldt Pointworld og at jeg ville modtage deres bespammede nyhedsbreve.

I betingelserne stod der at de første 14 dage kostede blot 1 krone. Lidt længere nede i betingelserne, der stod på teknisk engelsk, stod der for resten også at de 14 dages billige medlemskab afløstes af et Pointshop Premium medlemskab til ”blot” 270 kroner for 30 dage.

Kære Pointworld, Pointshop eller hvad I nu kalder jer: jeres metoder er kvalmende, og det er under al mulig lav standard at I dækker jer ind under Googles troværdige brand. Faktisk håber jeg at jeres metoder hurtigt bliver gennemskuet af danskerne, og at I må lukke jeres fordækte, forkvaklede og lyssky Pointshop forretning inden ret længe.

Jeg hoppede ikke på jeres ubehagelige forsøg på at lokke mig ind i jeres pengegriske univers, og jeg føler at det er min pligt at advare imod Pointshop, Pointworld eller hvad I nu kalder jer og jeres væmmelige forretningsmetoder. En ting er at I forsøger at dække jer ind under en seriøs omgang spørgsmål, men noget andet er at I misbruger Googles brand med copyright tegn og hele molevitten.

Nederst skriver I blandt andet:


Copyright © 2014 – All Rights Reserved.

Dit privatliv er vigtigt for os.
Google ©


2014? Google? Dit privatliv er vigtigt for os! Hahahaha!

Pointshop / Pointworld, I burde skamme jer.

Læs også:

41 Comments

  1. Jonathan Lindahl

    Hej Allan

    Jeg giver dig helt ret i, at deres metoder ikke altid er de helt reneste, men jeg tror man skal være påpasselig med at konkludere, at det er Pointshop som står bag denne side. Min teori er, at det er nogen andre der har lavet det og så indsat et affiliate link, så de får en kommision ved tilmelding til Pointshop.dk.

    Men skulle det være Pointshop.dk der står bag siden, så giver jeg dig helt ret i dine udsagn 🙂

    Reply
  2. claus jensen

    Her d. 30. juli. Skulle lige hæve min sidste 300,- fik at vide der var ikke flere penge på kontoen. Efter en kort samtale med banken, var de reserveret til betaling Pointwold. Har aldrig bestilt noget hos dem. Hvad gør jeg?

    Reply
    1. brian møller

      jeg vil lave en politisag mod dette firma og jeg kan ikke forstå at vis der er 7 mennesker her inde som har mistet deres penge at i ikke gør noget vedr dette firma manden bag dette ejer flere net firma og lever godt af jeres penge ?? så hvorfor ikke tage kampen op sammen med mig og gå til politiet og lave en sag mod denne mand

      Reply
      1. rene agergaard

        vil gerne være med på det hvordan gør vi, er blevet trukket 400 kr uden at vi har sagt ja til det, sagde ja til en mini pad, som vi ikke har modtaget skulle kun betale fragt

        Reply
      2. Michael Dechau

        Hej Brian Møller.

        Jeg er frisk, jeg er også blevet snydt for 399,-kr fra dette fusker “firma”

        Reply
  3. Anette

    Jeg har lige siddet og checket min bankkonto og opdager et hævet beløb på kr. 299,- til Pointworld. Hvem fanden er de???……jeg er rystet og gal!!!!

    Hvad gør Vi???

    Mvh
    Anette

    Reply
    1. Harry

      Få dig et nyt kort er nok den mest enkle løsning, eller også må du begynde at true dem med et besøg af nogle af dine venner med rygmærker. 🙂

      Reply
    2. brian møller

      jeg vil lave en politisag mod dette firma og jeg kan ikke forstå at vis der er 7 mennesker her inde som har mistet deres penge at i ikke gør noget vedr dette firma manden bag dette ejer flere net firma og lever godt af jeres penge ?? så hvorfor ikke tage kampen op sammen med mig og gå til politiet og lave en sag mod denne mand

      Reply
  4. Charlie

    Sidder i samme suppedas! Er dog selv skyld i at jeg er blevet “medlem” for fem kr. men at jeg kunne afmelde med det samme igen. Jeg fik ingen “velkomst” mail, så tænkte at det nok bare var gået i vasken og heldigvis. Nu viser det sig at de har hævet de fem kr. + nu 299 kr. Jeg kan ikke komme ind på “min konto”, når jeg beder om nyt password, får jeg ingen mail om dette. Skal man mon bare blokere betalingen i banken – og se de 299,- som en dummebøde?

    Reply
    1. brian møller

      jeg vil lave en politisag mod dette firma og jeg kan ikke forstå at vis der er 7 mennesker her inde som har mistet deres penge at i ikke gør noget vedr dette firma manden bag dette ejer flere net firma og lever godt af jeres penge ?? så hvorfor ikke tage kampen op sammen med mig og gå til politiet og lave en sag mod denne mand

      Reply
  5. inge thorsen

    Jeg Inge Thorsen er også meget træt af de bliver, ved med de trækker på min Konto
    sidst her den 0409-2015. Samt 0308-2015. 2206-2015. I alt 897 kr.
    jeg købte noget til 5 kr. de blev trukket 0506-2015. men det køb har jeg ikke modtaget
    og stadig bliver de ved med at trække. Nu er jeg godt træt af dem så nu har jeg meldt
    dem til Politiet og sat min Bank til at undersøge det hele nu. Man kan jo også gå til en af
    dagbladene der har de jo været et par gange. Hvis jeg skulle råde dem så syndes de
    skulle sætte de penge retur til min konto.

    Nu vil jeg slutte på forhånd tak.
    regner med at hører fra dem.
    Ved Venlig Hilsen INGE THORSEN.

    Reply
  6. J. Lobato

    Jeg er havnet her på sitet i forbindelse med samme slags fup i beskriver. En af mine kunder oplever samme problem og mit råd må være at henvende jer til banken og trække betalingerne tilbage. Nok fulgt op af et nyt kreditkort 🙂
    Og selvfølgeligt skal man være ekstra kritisk når man handler på nettet på steder man ikke kender i forvejen.

    Det Allan og nogle af kommentarerne bekriver er jo regulær svindel.

    Selv bliver jeg aldrig udsat for den slags “undersøgelser” som Allan beskriver, og det skyldes nok at jeg bruger Firefox med et par tilføjelser. Ghostery, uBlock origin og Privacy Badger. De to første findes også til Chrome/Chromium men jeg ved ikke med Internet Explorer. Prøv dem og oplev en reklamefri og noget hurtigere internet.
    Held og lykke med at få jeres penge tilbage, i der blev snydt

    Reply
  7. Bo V.

    HOLD DIG LANGT VÆK FRA POINTWORLD!!

    “Du er udvalgt til at teste den nye iPhone 7, før den kommer i handelen. Som tak for hjælpen modtager du en Apple Tablet for kun 49,-“. (Pointworld)
    Jamen, hvor dum kan jeg dog være! Der var lige ekstra 29,- til et-eller-andet, men pyt med det. Det værste er, at de får adgang til din konto gennem dit hævekort, og hvis ikke det lykkedes for dig i løbet af 14 dage at melde dig ud af cirkusset. Selvfølgelig mister du de 29,- + de 49,-, men da jeg først kunne nærlæse om betingelserne får at få leveret den lovede gave, var det også det mindste af det hele. Der ville efter 14 dage komme et automatisk træk på 399,- for et Premium medlemsskab på min konto…… hvis det altså ikke var lykkedes mig at melde mig ud inden (og vinke farvel til 78,- + gaven).
    Pointworld support/kundeservice svarede kun via en engelsksproget telefonsvarer på det danske telefonnummer: “Vi er travlt optagede med at besvare henvendelser, men prøv igen senere”. Det kan man så prøve på alle mulige tidspunkter af døgnet og på alle mulige dage – ingen tager telefonen i den anden ende.
    Jeg anskaffede mig på andendagen et nyt hævekort, og jeg nåede at spærre det gamle, før de 78,- blev hævet. Det vigtigste var imidlertid at forhindre uønskede træk på min konto til medlemskaber af Pointworlds underafdelinger, jeg ikke kunne kontrollere.
    DEREFTER modtog jeg på 3. dagen en e-mail fra Pointworld support, hvor de meddelte, at jeg da sagtens kunne blive meldt ud, og at det var sket.
    En kritisk anmeldelse på Trustpilot får Pointworld blokeret med begrundelsen: “Anmelder er ikke kendt af virksomheden”.
    Nej, kun i meget, meget kort tid, og Gud være lovet.

    Reply
  8. yrsa schrøder

    pointschop er åbenbart noget man skal holde sig fra de lover point for deltagelse i undersøgelser ,men hæver i stedet penge på ens konto hvis man køber noget modtager man det ikke det er så vidt ulovlig jeg vil gerne have mine 399 kr retur inden 14 dage eller melder jeg jer til politiet og i hører fra min advokat

    Reply
    1. brian møller

      jeg vil lave en politisag mod dette firma og jeg kan ikke forstå at vis der er 7 mennesker her inde som har mistet deres penge at i ikke gør noget vedr dette firma manden bag dette ejer flere net firma og lever godt af jeres penge ?? så hvorfor ikke tage kampen op sammen med mig og gå til politiet og lave en sag mod denne mand

      Reply
  9. Brian Møller

    POINTWORLD..

    Hej alle sammen hvorfor laver i ikke en politisag over dette firma manden bag Pointworld og pointschop jeg kan jo se at flere mennesker er blevet snydt for 399 kr

    Jeg har snakket med min bank og fået mine penge retur gennem banken og jeg ligger inde med lidt oplysninger vedr dette firma samt hvem der ejer dette firma ud over det så ved jeg at manden bag dette firma har snydt for millioner og der gøre sager i højesteret vedr denne mand.. så nu er det jeg spørg jer alle her inde vil nogen af jer være med til at lave en politisag sammen med mig over denne mand og hans firma fordi kan det virkelig være rigtig at han bare skal levet og nyde godt af de penge han har snydt dig for ?? han får ikke lov at nyde dem jeg har givet til ham derfor er jeg i fuld gang med at lave en politisag over ham og jeg håber virkelig vi kunne stå sammen jo flere jo bedre for jeg spørg jer syndes i virkelig han skal have lov til dette her ??

    Reply
    1. Anders Ladefoged

      Jeg er en af dem der er blevet snydt. ØV
      Har sendt denne mail i aften og afventer,men er med hvis ikke der sker noget fra dem.
      Til Point world.
      Jeg har reflekteret på en annonce vedr. Gratis tablet men har ikke modtaget nogen tablet. Jeg er istedet blevet trukket 399,- henholdsvis d 5-11-2015 og igen d 7-12-2015
      Dette bedes straks bragt til ophør og jeg skal derudover straks anmode om at blive afmeldt jeres såkaldte abonnement.
      Jeg skal derudover anmode jer om straks og senest d 20- 12-2015 om at tilbageføre 796 kr til min konto. I modsat fald vil sagen blive anmeldt til rette myndighed.

      Reply
  10. brian møller

    Til Allan Bojsen

    hvorfor prøver du ikke at gøre denne sag større du har jo alles email ikke hvorfor så ikke tage kontrakt til alle ?? og at vi sammen gør noget ved dette… Pointworld og pointschop samt flere net firmaer er eget af samme mand som snyder og stjæler andres folks penge kan det virkelig være rigtig at han skal slippe af sted med dette ??

    Reply
  11. Allan Bojsen

    Kære Brian Møller
    Det udestående folk har over for Pointworld og Pointshop må folk selv udrede. Jeg kan ikke som almindelig hjemmeside-ejer pludselig gå forrest i kampen mod fuskere og svindlere – men jeg kan gøre opmærksom på, at de er der.

    Desuden har jeg ikke mailadresser på folk, som er blevet snydt af Pointworld og Pointshop.

    Reply
  12. Anette Bronton

    Har lige opdaget at jeg er blevet trukket/franarret kr. 399,- som mange flere – og ingen gave selvfølgelig. Jeg kunne ikke komme til at framelde mig igen – skærmen gik bare i sort!!!!!
    Nu må det snart stoppe – jeg vil straks gå i min bank og få et nyt kort og håber jeg kan få mine penge igen.
    Håber de svindlere stopper nu.

    Reply
  13. Kristian

    Er det virkelig så urimeligt, at folk bruger hjernen lidt, og læser hvad fanden de giver deres kreditkort oplysninger til, inden de smider dem afsted i en barnagtig naiv forhåbning om der kommer en rig araber og forærer dem en Ferrari?

    Helt ærligt. Har gjort dette trick 100 gange med mange virksomheder, har fået en gratis tablet, mobil, billetter til biffen, slik, skrabelodder, gavekort til netto, benzin, digitalkamera og jeg kunne blive ved…

    Men… Jeg læser selvfølgelig også det med små hvor der står “jeg acceptere betingelserne”…….

    Reply
  14. John Sørensen

    Hej jeg er helt enige med de øvrige ovenfor kommentar. Jeg er desværre selv faldet i den samme fælde. Så jeg vil gerne hvis vi har mulighed for politianmeldelse.
    Har forøvrigt fundet artikel om Worldpoints som tidligere på grund af deres svindelmetoder har fået dom med bøde på 60.000 kr. for vildledende markedsføring.

    Reply
  15. Dorthe Rasmussen-

    Hej. Har ligesom alle jer her, opdaget at der er trukket 399 kr fra min konto,til ( der for mig er ukendt) point world. Har lige talt med point world`s kundeservice. Ha ha, service, kan man da ikke kalde det. Det skulle foregå på engelsk. Ingen dansktalende person, kunne træffes. ( ikke godt, for mig) Nå men fik hende forklaret at jeg ikke havde købt noget hos dem ja, at jeg faktisk slet ikke kendte til det firma og jeg ville ha mine penge retur. Det eneste jeg fik ud af de,t var et eller andet med, at gå ind på et eller andet og skrive til et eller andet. Der var så meget støj og hakken på forbindelsen, at det var umuligt at hører hvad der blev sagt. Ringede 3 gange inden for en time men det samme hver gang. Så det kan da godt være en god ide mht. en politianmeldelse. Er vedkomne der har siden, dansk.

    Reply
  16. John W Hansen

    Hej.

    Jeg er fa…. osse splitter ravne gal over at jeg – uden før nu, har opdaget at de – Pointshop – har trukket 299,00 hver mdr. igennem 4 mdr uden at jeg har kunnet stoppe dem. Nu har jeg bestilt et nyt kort i banken, for kun på den måde kan jeg stoppe dem i at stjæle mine små penge.

    Reply
  17. Tina

    Min mor har oplevet det samme som jer herinde. Jeg har fået hende til at klage til forbrugerombudsmanden.

    Jeg har desuden fundet ud af at firmaet, hvis man kan kalde det det, tidligere har lavet samme fidus i 2014 bare under navnet pointer shop. I den forbindelse var forbrugerombudsmanden involveret og de fik en bøde på 60.000 kr.

    Reply
  18. Lina d

    Hej. Jeg bliver også trukket 399,kr i 2 mdr. Og ikke modtaget noget. Hvordan stopper i de trækker penge på jeres kort?

    Reply
  19. Thomas Ravn

    Kan nu melde mig i gruppen, som er blevet tørret af de her svindlere 399,- kostede det mig, at svare på nogle spørgsmål i en markedsundersøgelse. Kan sq ikke engang huske h ad selve undersøgelsen handlede om! Det var i oktober.
    Når man så ringer for, at forhører sig om hvorfor de har trukket penge fra min konto, får man en person der snakker ret dårlig engelsk og som bare henviser til at man jo nok har overset det der stod med småt 🙁 fy for fanden en dårlig handels moral.

    Reply
  20. R. Jensen

    Jeg er også lige blevet snydt, er der nogle af jer som politianmeldte firmaet og har de gjort noget ved det ??? Er der nogle af jer der har fået jeres penge retur ??? Hjælp, Hjælp, Hjælp

    Reply
  21. Lone Gustavsen

    Pointworld.com
    Jeg er blevet trukket først 29 DKK den 25/7, og nu er der “reserveret” 399 DKK på min konto her til 9/8 (2016). Jeg har spærret kortet og gjort indsigelse på første beløb via min bank.

    Jeg har aldrig hørt om det firma før, altså aldrig købt noget, aldrig deltaget i nogen konkurrence om noget som helst, aldrig tilmeldt mig. Jeg aner ikke, hvor de har mit kortnummer fra.

    Næste skridt bliver ombudmanden, dernæst politiet.
    Dette er en advarsel til andre.

    Reply
  22. R. Jensen

    OBS. Jeg manglede selv svar fra andre da jeg blev snydt, men fik ingen, derfor skriver jeg dette så andre der fremover bliver snydt kan se hvad de kan gøre.
    Hvis I får trukket beløb på jeres konto af Pointworld, så gå til jeres pengeinstitut og få spærret kortet, og bede dem om at tilbageføre beløbene. Dette kan gøres ved at I skal underskrive en tro og love erklæring om at det ikke er noget i selv har tilmeldt jer, eller købt noget af dette firma. Jeg have mine penge tilbage på min konto i løbet af 4-5 dage.

    Reply

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *