Nyhedsbreve til smartphones

Nyhedsbreve til smartphones

Selv om en hel del online markedsføring i dag foregår via de sociale medier som Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn, skal man altså ikke kimse af det gode gammeldags nyhedsbrev. Et nyhedsbrev kan mere end du aner, og ved at skrue det gode og perfekte nyhedsbrev sammen, er der ikke langt fra at få abonnenter til at købe dine varer og ydelser. Det er ikke lige gyldigt, hvad du skriver i dit nyhedsbrev, men det er bestemt heller ikke lige meget, hvordan du udfomer dit nyhedsbrev sådan rent teknisk. Det er muligt at dit nyhedsbrev ser godt ud i folks browsere eller emailprogrammer på computeren, men ved du godt at mange nyhedsbreve i dag åbnes på smartphones?

Undersøgelser viser at over 60 procent af alle nyhedsbreve læses på smartphones. 60 procent! Dette tal til trods vælger mange virksomheder at udsende nyhedsbreve, der er designet til computerskærm. Det kan vise sig at blive et større problem for disse virksomheder. Der lægges mange ressourcer i at udforme nyhedsbreve, men hvis de ser ud ad pommern til på en smartphone, vælger mange abonnenter at slette nyhedsbrevet. MailPlatform, der servicerer over 1.500 virksomheder i Danmark med udsendelse af nyhedsbreve, råber vagt i gevær. Ved at ændre på nogle få designmæssige ting kan man undgå spildtid og kasserede nyhedsbreve.

Nyhedsbreve i spalter

Mange nyhedsbreve udformes for eksempel stadig i spalter. Jeg modtager eksempelvis nyhedsbreve fra Berlingske Medier, og disse er ganske rigtigt udformet i spalter. Det er noget juks, hvis disse læses på smartphone. Ved at skrive et nyhedsbrev i én spalte, vil indholdet være ekstremt mere læsevenligt på smartphone. Ved at ændre på skriftstørrelsen til fx 16 vil den se sig bedre ud på folks små smartphone skærme.

– Vi har lavet en drag-and-drop editor med perfekt mobil visning, hvor marketingmedarbejderen på få minutter kan skabe en unik kampagne. Og parametre som fontstørrelse og unikke mobile header og footer kan løbende tilpasses, siger Kim Østergaard, der er grundlægger af MailPlatform.

Hvordan fabrikerer du dit nyhedsbrev? Bruger du en HTML editor, eller sender du råt for usødet igennem dit eget mailprogram?

www.mailplatform.dk

Related posts

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *