Ny dansk pris-søgemaskine

Ny dansk pris-søgemaskine

Shoplr er navnet på en ny dansk søgemaskine, som kan bruges, hvis du er på udkig efter de billigste produkter. Shoplr går nemlig ind og sammenligner priser i forskellige webshops, og på den måde mener Shoplr at de kan finde den bedste pris til dig som forbruger.

Shoplr har levet siden januar, og portalen har indekseret mere end 200 danske webshops for priser, hvilket betyder at Shoplrs database indeholder priser på rundt regnet en halv million varer. Det lyder måske lidt overvældende, men set i lyset af at der er MANGE danske webshops, så er 200 butikker nok ikke det helt store.

Misvisende lave priser?

Shoplr tilbyder derfor at de enkelte webshops kan gøre reklame for deres produkter på portalen via koblinger til eksempelvis sociale netværk. Det er da en udmærket forretningsmodel for Shoplr, men det giver næppe den store prisgaranti for os forbrugere.

Per Allerup står bag Shoplr og han har gode erfaringer med søgemaskiner, online marketing og den slags. Målet med Shoplr er at skabe en portal, som både hjælper besøgende med at finde de bedste priser og de rette produkter, samt at hjælpe webshops til øget omsætning via. større synlighed.

Som jeg forstår pressemeddelelsen, er det en cocktail, som er svær at mikse. På den ene side skal Per hjælpe mig som forbruger med de laveste priser, og på den anden side skal Per sørge for at butikkerne får promoveret deres varer på Shoplr. Men er det nu de laveste priser, som toner frem, hvis Butik A reklamerer for et par sko, som butik B også sælger – men som ikke er at finde hos Shoplr?

 

www.shoplr.dk

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *