Mode søgemaskine på internettet

Mode søgemaskine på internettet

Når det handler om den ultimative søgemaskine, kommer vi ikke udenom Google. Denne enestående søgemaskine tog fusen på alt og alle, da de for år tilbage indtog det store internet og lagde konkurrenterne bag sig. Mastodonter som Yahoo, Altavista og Microsoft kunne kun se røgen, og Google voksede sig store.

Det har Google formået med en søgemaskine, der leverer præcise søgeresultater – søgeresultater som vi brugere bruger med fornøjelse, når vi leder efter billige flybilletter, koncerter, brugte biler, nyttigt software og andre gode ting og sager.

Find tøj i søgemaskinen

Nu dukker en ny søgemaskine op, og den koncentrerer sig udelukkende om mode. Søgemaskinen hedder Fashiola, og der er tale om en hollandsk opfindelse, som altså nu optræder i danske klæder, om man så må sige. Hollænderen hedder egentlig Kleding, og de har lanceret deres søgemaskine i 20 lande, og altså nu også for danskerne.

Ikke overraskende kan du bruge Fashiola til at søge efter sager, der har med mode at gøre. Derfor er det produkter som tøj, sko og accessories fra de vigtigste danske og internationale webshops, som du kan hitte via søgninger på Fashiola. Netop tøjbutikker er der jo en hel del af på internettet, og det kan være svært at overskue mulighederne.

Fashiola forsøger at hjælpe os tættere på skjorten, der sidder pænt og til bukserne, som ikke strammer alt for meget om livet. Søgefiltre forsøger nemlig at guide dig hen til det helt rette produkt direkte fra søgemaskinen. Du behøver altså ikke først at finde den rigtige pullover for derefter – på shoppen – at finde ud af at de ikke har din størrelse eller farve.

Falder bukserne i pris?

Der burde være produkter nok til dig. Ifølge en pressemeddelelse byder Fashiola på mere end 1.000.000 produkter fra 65 online, danske og internationale butikker, og udbudet af online shops vokser fra dag til dag. Hvis du er en ægte prishaj og altså meget fokuseret på at finde de billigste priser, kan en såkaldt Sale Alert notifikation orientere dig, når prisen på et givent produkt falder.

Dermed kan du altså – måske – med fordel læne dig tilbage i sofaen og vente på at din favoritbluse falder i pris. Fashiola indeholder desuden en blog, hvor du kan følge med i stort og småt i modebranchen, og bloggen giver desuden info om gode tilbud.

Nu er det ingen hemmelighed, at jeg støtter op omkring de fysiske butikker i lokalområderne. Derfor er det med et vist dobbeltsind, at jeg skriver om Fashiola. Nettips er jo et site, der gerne vil informere om nye tiltag på nettet, og det er Fashiola jo sådan set. På den anden side synes jeg at du hellere skal gå ned til den lokale tøjpusher og mærke kvaliteten på din kommende kjole.

Bed ekspedienten om at hjælpe dig med rette størrelse og accessories, og spørg ind til vask, slidtage og den slags. Mærk ekspedientens ekspertise og sæt pris på, at her får du oplysning og information samtidig med at du støtter din by og måske er med til at afværge butiksdøden.

www.fashiola.dk

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *