Google Adwords er en annonceringsmulighed, som langt de fleste internetbaserede virksomheder benytter sig af – i højere eller mindre grad.
Du kan med fordel overveje, hvordan du kan optimere din annoncering, hvis de faktiske resultater ikke lever helt op til dine forventninger.
1. Find dine vigtigste søgeord
Det første du skal gøre er at finde dine vigtigste søgeord, så du har mulighed for at skabe noget relevant trafik til din hjemmeside.
Google Keyword Planner er din bedste ven, når du skal finde relevante søgeord, da dette værktøj giver dig et godt overblik over søgevolumen, søgeordstendenser, gennemsnitlige klikpriser og meget mere. Du bliver desuden præsenteret for relaterede søgeord, som du måske ikke tidligere har overvejet at bruge.
2. Tilføj negative søgeord
Der er ingen grund til at byde på søgeord, som helt åbenlyst ikke skaber noget værdi for din forretning. Forhandler du herretøj på nettet, så er det ikke hensigtsmæssigt at byde på søgetermer som ”gratis herretøj” og ”brugt herretøj”.
Du kan ved at tilføje negative søgeord langt hen ad vejen sørge for, at du ikke spilder dine penge på irrelevant trafik. Du bør i øvrigt ekskludere søgeord, som har en høj afvisningsprocent, da det er et klokkeklart tegn på, at søgeordene ikke er relevante nok.
3. Brug det primære søgeord i annoncens overskrift
Du bør altid bruge det primære søgeord i annoncens overskrift, men det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at bruge søgeordet mere end én gang. Det vigtigste er, at du får overbevist brugerne om, at din hjemmeside er et besøg værd.
Er afvisningsprocenten høj, kan det meget vel skyldes, at overskriften ikke er tilstrækkeligt fængende.
4. Sørg for at dine landingssider er optimerede
Det kan blive ualmindeligt svært for dig at optimere din annoncering, hvis du ikke sørger for, at dine landingssider er optimerede. Det har nemlig en stor indflydelse på kvalitetsresultatet, som helst skal være så højt som muligt.
Der er flere fordele forbundet med et højt kvalitetsresultat, da det giver lavere klikpriser og højere placeringer. Du bør derfor få kigget dine landingssider i sømmene, da landingssiderne trods alt spiller en stor rolle.
5. Hyr en ekspert på området
Google Adwords er en annonceringsmulighed, som byder på mange muligheder og udfordringer, hvorfor der er meget, man kan blive i tvivl om. Har du svært ved at gennemskue, hvordan du kan optimere din annoncering yderligere, bør du hyre en ekspert på området.
s360 A/S er et godt eksempel på et bureau, som råder over mange fagfolk med speciale i Google Adwords. Der er vel at bemærke tale om eksperter, som kan hjælpe med alt fra opsætning til optimering og splittest af forskellige annoncer. Vil du gerne have eksperthjælp, så læs mere her.