Flere abonnenter til dit nyhedsbrev

Flere abonnenter til dit nyhedsbrev

Nyhedsbreve er en af de mest effektive måder at fastholde stamgæster og –kunder til et website. Lad os tage Nettips som et dårligt eksempel: hos os kan du abonnere på vores nyhedsbreve, som vi desværre er alt for dårlige til at sende ud med jævne mellemrum. Vi ville så gerne sende et nyhedsbrev med godt indhold ud en gang om måneden, men tiden gør, at vi desværre har andenprioriteret vort nyhedsbrev. Efter at denne artikel er færdigskrevet, kan det være at jeg har et andet syn på sagen, for det viser sig nemlig, at nyhedsbreve er enestående til at genvinde tidligere kunders og læseres gunst. De kan have glemt +en i den travle hverdag. Derfor er et nyhedsbrev en god måde at skabe gensynsglæde på. Spørgsmålet er blot hvordan man frister folk til at abonnere på nyhedsbreve.

 

Der er jo nyhedsbreve nok at vælge imellem. Personligt får jeg en god stak nyhedsbreve, og jeg indrømmer blankt, at hvis de på forhånd ser uinteressante ud, sletter jeg dem fra min mailboks. Hvis jeg gentagne gange modtager uinteressante nyhedsbreve fra et bestemt site, afmelder jeg mig nyhedsbrevet. Med andre ord er jeg meget kritisk omkring nyhedsbreve, og det er jeg sikker på, at jeg ikke er den eneste, der er. Men tilbage til spørgsmålet: hvordan sikrer vi os, at flere læsere vælger at abonnere på vores nyhedsbreve? Det er der forskellige løsninger på. Nettips bruger Mailplatform som medie til at afsende nyhedsbreve igennem, og det er en service vi er mere end tilfredse med. Mailplatform har styr på sagerne, når det handler om nyhedsbreve, og så er de ikke bange for at dele ud af gode erfaringer og viden om nyhedsbreve.

Folk bliver næsten bedraget

Og Mailplatform tager da også emnet om abonnenter op i en relevant nyhedsmail. Her angriber de eksempelvis hjemmesider, der lokker med konkurrencer. Ved at deltage i konkurrencer hos mange sites, siger man automatisk også ja tak til at modtage nyhedsbreve fra disse ”seriøse” sites. Ofte ser jeg kursisters indbakker, hvor kursisterne næsten grædefærdige undrer sig over det massive opbud af indgående spamlignende mails. At ”bedrage” folk til at skrive sig på en mailingliste, fordi man deltager i en konkurrence, er på vippen af det moralsk korrekte. At disse bedragere rent faktisk får meget lidt ud af deres nyhedsbreve er en anden sag. Mange abonnenter sletter nemlig disse nyhedsbreve og spreder deres utilfredshed med firmaernes metode til venner og bekendte.

Mailplatform er en seriøs aktør på banen omkring nyhedsbreve, og via deres systemer sikrer man, at folk oftest er oprigtigt interesserede i nyhedsbrevene. Hvis Birgitte eksempelvis indtaster sin mailadresse her på Nettips, fordi hun ønsker at abonnere på vore nyhedsbreve, bliver Birgittes mailadresse tjekket efter. Dernæst sender systemet hos Mailplatform Birgitte en bekræftelsesmail, hvor hun skal bekræfte at hun ejer den mailadresse. Bekræftes adressen ikke, slettes den fra Mailplatforms system. Når Birgitte bekræfter at hun rent faktisk ejer mailadressen, bliver den aktiv i systemet, og Birgitte modtager fremover nyhedsbreve fra Nettips, indtil hun en dag framelder sig nyhedsbrevet.

Afmelding er strengt nødvendig

Hvis man ønsker sig flere abonnenter til nyhedsbrevet, er det vigtigt at fortælle, at man altid kan afmelde sig nyhedsbrevet. Desuden er det centralt at man skriver nogle æggende tekster, som frister folk til at prøve nyhedsbrevet af. Husk også at fortælle hvor ofte du agter at udsende nyhedsbreve. Selve tilmeldingsboksen bør placeres et meget synligt sted på forsiden, for eksempel øverst til højre på forsiden. Du kan desuden placere tilmeldingsboksen nederst på alle dine sider, så du sikrer dig at folk som landede på en af dine undersider via Googlesøgninger også ser boksen. Selve knappen, som folk skal klikke på, bør ikke hedde ”Send”. Kald den i stedet ”Tilmeld dig nyhedsbrevet”.

Mange vælger også at bruge de såkaldte popup vinduer, for at tvinge folks mailadresser ud af dem. Hvis dette kneb benyttes, bør du som minimum sørge for, at disse popup vinduer styres af cookies. Dermed slipper læseren for at se popup vinduet igen og igen, når din hjemmeside besøges. Vi er mange der hader disse popup vinduer, og hvis de dukker op på samme hjemmeside i tide og utide, risikerer man som ejer af hjemmesiden, at gæsterne bliver fornærmede og utålmodige. Husk endelig også at du ikke må love noget, du ikke kan holde. Hvis du derfor frister med ekstra rabat på næste ordre, eller hvis du lover abonnenterne et gratis eksemplar af en e-bog, skal du overholde det.

www.mailplatform.dk

{fcomment}

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *