Facebook-guide til virksomheder

Facebook-guide til virksomheder

Facebook er et oplagt sted at annoncere. Her færdes millioner af mennesker dagligt, men hvordan gør man egentlig?

Mange danske virksomheder går i disse måneder og overvejer, hvad det præcis er, at en profil på Facebook skal bruges til. Nogle er ved at oprette én, andre har gjort det, men er ikke helt sikre på, hvad effekten er, og hvordan Facebook-siden i det hele taget håndteres bedst muligt. Den usikkerhed besluttede de danske Facebook-eksperter hos Komfo sig for at gøre noget ved, og de har brugt sommeren på at lave en Facebook guide om emnet. Guiden fokuserer på et af de mest udbredte elementer i virksomheders brug af Facebook, nemlig Facebook-sider – eller virksomhedsprofiler, som Komfo bruger som betegnelse i guiden.

En virksomhedsprofil er gratis og nem at oprette og er derfor også fristende at begive sig i kast med, når nu så mange danskere befinder sig dagligt på Facebook. – Nogle virksomheder kaster sig hovedløst ud i det, mens andre tøver for længe af frygt for det ukendte. Begge tilfælde kan medføre problemer, som let kan undgås ved at overveje ganske få og simple ting. Ti af disse ting har vi prøvet at samle i denne guide, siger administrerende direktør hos Komfo Rasmus Møller-Nielsen.

Han fortsætter: – Vi håber at guiden kan være med til at kaste lys over, hvilket fremragende værktøj virksomhedsprofiler er i bestemte sammenhænge, og på samme måde hvad de ikke kan bruges til. Facebooks dynamikker er så meget mere afgørende for virksomheders fremtidige organisering, at det langt fra er hensigtsmæssigt at koge sine “Facebook-overvejelser” ned til en beslutning om at oprette en virksomhedsprofil eller ej.
 
Facebook guiden kan downloades gratis via
www.komfoapps.com/nyhedsstroem/guide-til-facebook-sider-for-virksomheder

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *