Få mere trafik med målrettet indhold

Få mere trafik med målrettet indhold

Hvis du ønsker besøgende på din hjemmeside, kræver det, at den har noget indhold, som man kan finde den på. Den bedste måde at gøre dette på er via SEO-optimering.

Den nordjyske Content Marketing-virksomhed Somera, bruger meget tid på at lave målrettet indhold og SEO-tekster. På denne måde er de med til at sikre, at de får trafik på deres egen og deres kunders hjemmesider. Her får du inspiration til, hvordan du kan SEO-optimere din hjemmeside, så du får lige så gode resultater, som Somera har opnået.

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization og omfatter kort sagt, hvor synlig en hjemmeside er i internettets søgemaskiner. Med andre ord dækker forkortelsen søgemaskineoptimering. Hvis man vil ligge højt i søgemaskinerne, skal man fokusere på SEO. Der findes naturligvis andre måder at optimere sin hjemmeside på, så den kommer til at rangere højere, men den vigtigste måde er at gøre brug af SEO.

Gør din hjemmeside synlig med specifikke søgeord

Din hjemmeside kan gøres SEO-venlig på flere måder. Den mest hyppige metode er dog at integrere en række af keywords i god, informativ tekst. Der findes flere forskellige måder at gøre brug af disse ord på. Den ene dækker over enkelte søgeord, mens den anden handler om længere søgeord, som kaldes longtail søgeord.

Enkelte søgeord

Den ene måde er at bruge enkelte søgeord. Her udvælger du nogle ord, du gerne vil have, søgemaskinerne finder din hjemmeside på. Ulempen ved dette er, at der oftest er mange konkurrenter, fordi det er gængse ord, man bruger. Hvis du har en malerforretning og gerne vil findes på ordet “maler”, eller hvis du driver en advokatvirksomhed og vil findes på “advokat”, er der mange om buddet, fordi der findes mange maler- og advokatvirksomheder i landet. I stedet kan du bruge longtail søgeord.

Longtail søgeord

Longtail søgeord er en meget vigtig del af SEO. Det betegner mange søgeord, som ikke har ret mange søgninger. Det handler grundlæggende om at skabe synlighed omkring din hjemmeside via en sammensætning af flere søgeord, som har få søgninger. Fordelen ved at bruge longtail søgeord er, at der er lavere konkurrence omkring dem.

Da der generelt er stor konkurrence, er det en god idé at bruge longtail søgeord, selvom det optimale ville være at blive fundet på et mere specifikt ord. Du får nemlig flere besøgende, jo højere rangeret du er på søgemaskinerne.

Det er en fordel for alle virksomheder at bruge longtail søgeord, men det er især vigtigt for nyopstartede virksomheder, hvis man vil ind på markedet og have trafik på sin side.

Associerede søgeord og lokalgeografi

Du kan med fordel også gøre brug af associerede søgeord. Du bør fokusere på den specifikke bøjning af de ord, du vil have, søgemaskinen skal rangere dig på. Men du kan med fordel supplere med associerede ord for at styrke effekten. Dette gælder ord, der kan dække dine søgeord.

Det er også en god idé at inddrage lokalgeografi, når du skal SEO-optimere. Der er nemlig mange søgninger på lokaliteter – især når det handler om en fysisk service, som eksempelvis en maler, en tømrer eller en vinduespudser udfører.

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *