Er Google kundevenlige?

Er Google kundevenlige?

Igennem årene har jeg oftest været meget begejstret for Google og de services, som de tilbyder netfolket. Jeg er Gmailcoholic, nyder deres kalender, organiserer mine billeder i Picasa og fornøjer ofte kursister i KursusCentret med Google Maps. Google er virkelig et stærkt brand med masser af gode initiativer. Deres hjælpesider er også oftest fint organiseret og gennemtænkt, men der er også malurt i bægeret hos søgerobotmastodonten. Et eksempel oplevede jeg i sin tid, hvor jeg ikke kunne få deres synkroniseringsværktøj mellem Google Calendar og Outlook til at virke. Den meldte mystiske fejl, som jeg ikke skal kede med her. Jeg forsøgte at oprette mit spørgsmål i en af Googles nyhedsgrupper, men der faldt aldrig svar. Irriterende.

Man kan med rette spørge, og de nu også er så kundevenlige hos Google. Det er i hvert fald også et af emnerne, der presser sig på, når Google nu sælger telefoner fra deres websted. Nexus One telefonen går så vidt jeg ved som varmt brød, og netop denne succes kan vise sig at blive en kostbar affære for Google. Er der mange kunder, er der nemlig også forøget risiko for dårlige kundeoplevelser, og hvem skal så tage imod? Vil Google henvise til en hjælpesektion, som de plejer, eller vil de hyre mennesker af kød og blod til at tage imod brok fra Nexus One kunder?

Jeg er af den overbevisning, at hvis firmaer tilbyder gratis services til folket, så må vi finde os i, at supporten er så som så, hvis vi løber ind i problemer. Anderledes er det med varer, som vi betaler mønt for. Her kan vi som kunder ikke være tilfredse med FAQ, debatforummer og andre skriftlige hjælpesteder hos Google. Nixen bixen. Hvis de ikke kan tilbyde ordentlig kundeservice for et produkt, som jeg betaler for, så skal jeg ikke handle med Google. Desværre, for den Nexus One ser forrygende spændende ud.

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *