E-handel i 2014

E-handel i 2014

Så landede vi nogenlunde sikkert i 2014. En masse spændende oplevelser i 2013 er lagt bag os, men ikke geltm, og nu står vi foran et år, hvor der med garanti nok skal ske noget nyt på it-fronten. Handel på nettet er voksende, og der er efterhånden ikke mange voksne danskere tilbage, som ikke har handlet på nettet i en eller anden form. Spørgsmålet er om udviklingen fortsætter, og om e-handlen på en eller anden måde skifter ham i løbet af de kommende måneder. e_spirit, der blandt andet udvikler CMS løsninger, altså systemer til at bygge hjemmesider i, kommer med nogle tanker omkring e-handel i 2014. Lad os se nærmere på forudsigelserne.

 

Personligt hører jeg til den kreds af danskere, som ikke er yderst begejstret for at bevæge mig ned i den nærmeste tøjbutik i gågaden for at prøve skjorter og cowboybukser. Jeg ville egentlig langt hellere købe disse produkter på nettet, men der er jo den hage ved nethandel, at man ikke lige kan prøve produktet, inden man hiver Dankortet igennem processen ved betalingsapparatet. e_Spirit forudser at vi snart kan møde det virtuelle prøverum i webshops, hvordan det så lige skal foregå.

Webshops som livsstilsmagasiner

Jeg er dog meget enig i, at flere handler på nettet kommer til at foregå via vores mobile gadgets som tablets og smartphones. Vi henter flere og flere apps ned til vores smartphones, og jeg ser bestemt et marked i dels apps der gør det lettere at handle på nettet, og dels webshops der er optimeret til mobilt brug. Desuden tror jeg personligt på at det er de gode historier, som kommer til at bære den succesfulde e-shop i fremtiden. I øvrigt en fremtid, hvor folk deler oplevelser med hinanden via de sociale medier.

Og netop dette er måske også grundlaget for den sidste forudsigelse fra e-Spirit: at webshops i højere grad bliver udfomet som magasiner, der præsenterer varerne i en sammenhæng. Måske sådan lidt livsstilsagtigt, hvor dine kommende jeans ses på en nydelig herre i et hyggeligt selskab. Desuden vil disse livsstilsmagasiner være med til at give kunden noget nyttigt såsom stylingtips og trendsrapporter. Det verdensberømte magasin, Vogue, skulle således være på vippen til at præsentere e-handel i 2014.

www.e-spirit.com

{fcomment}

 

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *