Digitalt lykkehjul betalte sig

Digitalt lykkehjul betalte sig

Når virksomheder kæmper kampe for at få kunder i folden, bliver alskens forskellige tiltag bragt i spil. Nogen tilbyder gratis e-bøger, mens andre frister med rabatpriser, så man bliver helt grøn i hovedet.

En af vejene til at få nye kunder er at tilbyde gratis nyhedsbreve, som lander i folks indbakker. Netop nyhedsbreve har i mange år været en af de effektive måder at få kunderne i tale, og det er aldrig skidt at kunne sende gode tilbud til folket på en nem og billig måde.

Nyhedsbreve er relativ billig markedsføring

Nyhedsbreve er relativt billige i drift. Det koster naturligvis noget tid at sammensætte det gode nyhedsbrev: teksterne skal sidde lige i skabet, tilbuddene skal virke fristende og billedmaterialet skal vække folks appetit. Til gengæld kan man udsende i tusindvis af nyhedsbreve på ingen tid, og det er billigt i forhold til traditionel direct mail.

Lars Larsen og resten af holdet på Jysk gik i tænketank: – Hvordan får vi fat i nye, potentielle kunder som ønsker at abonnere på vort nyhedsbrev? Efter en tænkpause fik de en lys ide, og efter en måned havde Jysk pludselig fået 250.000 nye abonnenter til nyhedsbrevet. Hvordan bar de sig mon ad?

Vind fine præmier hos Jysk

Svaret er et digitalt lykkehjul, som blev præsenteret i 13 lande i anledning af Jysk fyldte 38 år i april. Jysk kørte en test af lykkehjulet i Danmark, og da det viste sig at være en succes, blev ideen udført i 12 andre lande.

Og hvad har folk så ud af lykkehjulet? Jo, én gang om dagen kunne de dreje det virtuelle lykkehjul, og hvis de var heldige kunne de vinde fine præmier. Folk fik straks at vide om der var gevinst eller nitte på drejningen.

Resultatet: I løbet af april måned sagde i alt 250.000 spillere ja tak til at modtage nyhedsbrevet fra Jysk. Især grækerne gik amok, hvilket resulterede i 55 procent flere abonnenter dér. Kampagnen har kostet Jysk cirka 200.000 kroner.

Opret eventuelt en Gmail til nyhedsbreve

Personligt er jeg meget opmærksom på hvilke nyhedsbreve jeg skriver mig op til. Der er nemlig meget junk derude. Desuden bruger jeg oftest min Gmail til formålet. Det gør jeg af den årsag at Google har en ret god evne til at forstå, hvad der er skidt og kanel i min indbakke.

Desuden er spamfilteret i min Gmail ganske godt. Alternativt kan man oprette en Gmail eller Hotmail til formålet – altså en adresse du kan skrotte, hvis den pludselig bliver overbebyrdet af spamagtigt indhold.

www.jysk.dk

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *