Dansk bilmagasin en succes

Dansk bilmagasin en succes

Bilsektionen Magasinet er navnet på et dansk online magasin, som har fokus på biler. Det er et relativt nystartet projekt, som så dagens lys i starten af august i år. Triods den beskedne alder konstaterer magasinet i en pressemeddelelse, at det er blevet en større succes end forventet. Stifteren af bilmagasinet hedder Sebastian Krausing, og den 22 årige gut havde på forhånd håbet på at cirka 2.500 læsere ville læse bilmagasinet, men tallet holdt ikke stik. Nej, faktisk viser hans statistik, at bilmagasinet blev downloadet 6.500 på den første måned.

Bilmagasinet er et online hæfte, der hentes via AppStore, og her opnåede magasinet pæne placeringer i Underholdningskategorien i selskab med så kendte brands som Netflix, Viaplay og TV2. På den samlede danske hitliste for gratis apps nåede Bilsektionen Magasinet at blive den 21 mest downloadede app, hvilket Krausing er meget godt tilfreds med. Således landede hans bilmagasin foran blandt andre Euroman og TopGear. Alligevel vil den unge knøs arbejde videre på sagen, så han opnår endnu flere downloads de kommende måneder.

– Oprindeligt var målet en læserdatabase på 12.000, men allerede nu stiler vi meget højere. Jeg tror faktisk et mere realistisk mål er 25.000 på første år. Vi vil dog ikke på noget som helst tidspunkt læne os tilbage og være tilfredse med det vi har, for vi må jo på en eller anden måde kunne blive bedre. Hver tiende danske husstand havde i 2012 en iPad så markedet er enormt, og vi har planer om snart at udvide til Android, hvilket er et stærkt stigende marked, siger unge Krausing.

www.bilsektionen.dk

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *