5 tips til at gøre din webshop mere troværdig

5 tips til at gøre din webshop mere troværdig

I de fleste undersøgelser svarer danskerne, at de handler på nettet først og fremmest fordi, at det er belejligt og billigt. Men at have en succesfuld webshop er meget mere end blot at have lave priser og hurtig levering. For ligesom med en traditionel butik er det vigtigt, at man fremstår troværdigt, hvis man vil have let ved at tiltrække nye kunder, samt fastholde sine nuværende kunder. Så hvis du selv overvejer at starte – eller allerede har startet en webshop kommer der her en kort guide med fem tips til at gøre din webshop mere troværdig.

1: Husk en ’Om Os’ side

Det første og måske den dyreste fejl som mange webshopejere laver er ikke at oprette en ’om os’ side. Men selvom man kan have tankerne på meget andet i en opstartsfase, så er det afgørende, at man sørger for at lave en ordentlig ’Om Os’ side, da flere undersøgelser har vist, at en meget stor del af førstegangsbesøgende vælger at besøge en hjemmesides ’Om Os’ side for at blive klogere på både folkene bag siden, og ikke mindst de koncepter, som webshoppen gerne vil slå på.

På ens ’Om Os’ side bør man altid både have udfyldt kontaktinformationer, en mindre baggrundsbeskrivelse, samt ikke mindst inkludere ens CVR nummer. Man kan med fordel også opsummere mange af de fordele, der er ved at handle på ens side. Et godt eksempel på en god ’Om Os’ side kan man finde hos webshoppen Clickoffice.dk

2: Hav en simpel menu struktur på din side

En anden men meget vigtig faktor, der har stor betydning for, hvordan ens kunder kan opfatte ens webshop er ens menu-struktur. I dag findes der mange forskellige styresystemer til at lave webshops og hjemmesider i, men det bedste man kan gøre, hvis man vil gøre det nemt for ens brugere at finde rundt på ens side er at have en meget simpel menu-struktur. Selv hvis man har mange forskellige produkter på ens side, bør man overveje at kategorisere dem så bredt som muligt, inden man deler dem op i eventuelle underkategorier. Dette gør det langt nemmere for ens kunder at finde rundt på ens side. Alternativt kan man frygte, at ens brugere føler sig overvældet, hvilket vil resultere i en højere afvisningsprocent. Et godt eksempel på en simpel menu struktur ses hos hjemmesiden xcse.dk

3: Husk din trustpilotscore

En tredje men meget vigtig ting som man bør skilte med, hvis man hurtigt og effektivt vil vinde kundernes gunst er ens trustpilotscore. Her er der mange, der vælger at gemme deres score i bunden af deres webshop, men flere analyser har påpeget, at det er bedst at placere den i toppen af ens hjemmeside gerne midt i det hele, så det er noget af det første man lægger mærke til, når man kommer ind på siden, da den grønne-sorte kontrast er god til at fange brugernes blik, uanset hvilken baggrundsfarve man har på sin hjemmeside.

4: Gør opmærksom på alle dine betalingsformer

En fjerde ting som man bør gøre meget ud af at skilte med på sin webshop, er hvilke betalingsformer man tager imod. Her bør man som udgangspunkt sørge for at kunne tage imod så mange betalingsformer som muligt uanset om det drejer sig om MasterCard, Mobilepay, Swift eller Visa Dankort. På den måde sikrer man sig helt naturligt, at man altid er i stand til at tage imod en ordre uanset om kunden sider med et MasterCard eller en mobiltelefon i hånden. Hos webshoppen Kabelmix.dk har man fundet en god løsning på dette og samtidig formået at kæde det sammen med deres score på Truspilot, hvilket gør at man hurtigt får et overblik over siden. Du kan se hvordan virksomheden har gjort dette her.

5: ’Blær’ dig med dine kunder – lav en referenceoversigt

Som en sidste ting bør man som webshop også overveje at lave en referenceoversigt på sin hjemmeside. En Dette er særligt en god ide, hvis man sælger serviceydelser eller hvis man er leverandør til en række prominente virksomheder. Ved at lave en oversigt med sine referencer kan sende et signal om at der ligger kvalitet bag ens arbejde, hvilket i sig selv kan bidrage til at øge ens egen troværdighed over for sine brugere.

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *