5 måder at signalere mere troværdighed til Google

5 måder at signalere mere troværdighed til Google

I løbet af de seneste mange opdateringer og algoritmeændringer fra Google kommer troværdighed og kvalitet i større og større fokus. Herunder finder du fem tiltag, som du let kan implementere på din side for at øge din troværdighed i forhold til Google og dine besøgende.

Links fra stærke sider

Se om du kan skaffe links fra troværdige sider, som kan bygge op om troværdigheden på din side.

Du kan f.eks. få et link fra www.ingenco2.dk, når du vælger at neutralisere CO2-forbruget på din side. Du får et link fra en side, der har links fra meget stærke sider og selv er blevet en autoritær side. Ligeledes får du et diplom og logo, som du kan sætte på din side, hvor du viser dine besøgende, at du tænker på CO2-forbruget ift. din hjemmeside.
På min egen side, Bekko.dk, har jeg selv valgt at indsætte logoet i min footer, samt skrevet lidt yderligere om det på min ”Om os” side.

Ligeledes kan du også få et link fra Røde Kors, hvis du bliver erhvervssponsor for 2500 kr. Du støtter en god sags tjeneste og får et stærkt indgående link til din side, som øger troværdigheden på din side.

Referencer og anmeldelser

Ved at tilføje referencer, udtagelser og billeder – og endnu bedre video – af tidligere kunder signalerer du også troværdighed. Fortæl om cases, udtagelser og ratings.

Sociale medier

Sørg for at få tilknyttet de mest populære sociale medier som Facebook, Twitter, Google+ og Instagram til din hjemmeside. Udfyld gerne disse med grafik og tilføj lidt opdateringer. Hermed har du bevist, at der er lidt mere end blot en hjemmeside.

SSL

Google har for nyligt udtalt, at SSL-certifikat på din hjemmeside vil påvirke dine rankings positivt. Der har været forskellige meninger ift. hvor effektivt det skulle virke, men generelt er min erfaring, at det er et godt signal at sende til Google. De fleste lavkvalitetssider vælger ikke at få et SSL-certifikat, så dette kan du udnytte til din fordel.

Driver du en webshop, vil jeg især overveje at få det implementeret, da flere test viser, at det hæver konverteringsraten på en webshop med SSL-certifikat, da den besøgende er mere villig til at indtaste sine oplysninger på siden.

Om os og kontakt os

At have en ”Om os” og ”Kontakt os” side er i dag en selvfølge, men alligevel er der mange, der vælger den letteste løsning på dette.
Når du har at gøre med din ”Om os” side og ”Kontakt os”, så er det ikke nok blot at smide en mail ind under ”Kontakt os” og to linjer om hvorfor du har startet websitet på ”Om os”.

Du kan f.eks. få inspiration fra den danske garn-webshop Rito.dk, som gør det rigtig godt på deres ”Om os”. Her finder du følgende informationer
– Kort information om shoppen
– Link til sociale profiler
– Adresse
– Åbningstider (Åbningstider for kundeservice)
– Billeder og navne på alle medarbejdere
– Billeder af kontor, lager, hvor medarbejderne er på billedet

Har I vundet priser, været i fjernsynet eller på anden måde noget troværdighed, kan I også indsætte det på siden. Mange af dem, der går ind på en ”Om os” side er jo nok folk, der mangler et eller andet tillid før de tør foretage købet, henvendelsen eller hvad I ønsker den besøgende til at gøre.

Så generelt: Det handler om at signalere så meget troværdighed til både Google og dine besøgende, så du på ingen måde kan komme i bås med dårlige og lavkvalitetssider.

[Artiklen er skrevet af Søren Skriver]

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *