4 tips til mere trafik til din blog

4 tips til mere trafik til din blog

af Nicolaj Nielsen fra Unitate.dk

Når det kommer til at opretholde en blog eller en hjemmeside, så er et vigtigt element heraf, at modtage trafik. Denne trafik kan komme fra sociale medier, søgemaskiner, e-mails eller fra eksterne hjemmesider. Uanset hvilken type af blog man har, så vil trafik vær et vigtigt element.

Om det er virksomhedens blog eller din private blog, om emnet er elektronik eller mode, så vil trafik have en betydning. Der findes en række tips som du kan bruge til, at skaffe mere trafik til din blog. I dette indlæg vil vi se på fem af disse, som ikke behøver at kræve hverken et stort budget eller omfattende viden omkring markedsføring.

Tip 1: Inddrag andre bloggere

En rigtig god måde hvorpå du kan få mere trafik til din blog, er ved at inddrage andre bloggere på din blog. Dette kan eksempelvis ske ved, at du får andre bloggere til at skrive indlæg til din blog. Efterfølgende er der en stor sandsynlighed for, at disse bloggere deler indlægget igennem eksempelvis deres sociale medie-profiler. Dette er en nem måde hvorpå, du kan få din blog fremført overfor et nyt publikum og skabe trafik til din blog.

Udover dette kan du også inddrage flere bloggere i ét indlæg, hvor du f.eks. får hver af disses holdning til et bestemt emne. Efterfølgende vil du igen have muligheden for, at de involverede bloggere deler indlægget. Se et eksempel på Unitat.dk, hvordan vi inddragede 14 bloggere og deres bedste tips.

Tip 2: Delinger på de sociale medier

At dele sit indhold på de sociale medier er grundlæggende, men gør du det strategisk, kan du få endnu mere trafik til din blog. Det går simpelthen ud på, at du skal dele dit indhold mere end én gang.

Dette betyder således, at du sagtens kan dele dine blogindlæg på de sociale medier, mere end én gang. F.eks. kan det give værdi, at dele sine blogindlæg to gange den første dag, én gang dagen efter og en til to gange ugen efter. Grundet de algoritmer der ligge bagved f.eks. Facebook, vil du ikke ved hver deling blive fremvist overfor alle dine følgere, hvilket giver grundlag for flere delinger.

Da ingen opdager alt du foretager dig online, kan du sagtens dele dit indhold igen. Dog kan du med fordel ændre på selve teksten, billedet, indsætte et citat eller indsætte et spørgsmål for, at få delinger til at adskille sig fra hinanden.

Tip 3: Vær den første med nyheden

Er du en af de første til at bringe en nyhed, så vil du naturligt få besøgende fra f.eks. søgemaskinerne og de sociale medier, da ingen andre har omtalt nyheden endnu. Dette kræver ofte ikke andet, end at du blot er opmærksom på branchen hvori du befinder dig.

Udover at skabe denne trafik har du også muligheden for, at andre medier henviser til dig omkring nyheden. Dette kan ligeså være med til, at give en mængde trafik til din blog. Dette benyttede man hos Inmobile igennem deres blog, hvor man i en længere periode bragte en række nyheder, forud for resten af branchen. Dette skabte et boost af besøgende fra de sociale medier, og på sigt fra en række online aviser.

Tip 4: Genbrug dit indhold

Den nemmeste måde at få mere trafik til bloggen, er ved at få mere trafik til indhold allerede udgivet. Derfor giver det også mening, at genbruge det indhold man allerede har skrevet.

At genbruge eksisterende indhold kan f.eks. gøres ved, at omdanne dette til andre formater. Hver af disse ”nye” stykker af indhold, kan derefter blive overført til sin egen separate kanal, hvor det ville blive set af et nyt publikum og bidrage til at generere mere trafik.

For eksempel kan et gammelt indlæg benyttes til:

  • at skabe et podcast: optage dig selv læse dit indlæg højt.
  • at skabe en screencast: optag dig selv gøre noget på skærmen, og tilføje en voiceover.
  • at skabe en e-bog: forvandle en række blogindlæg til en e-bog.

Hver af disse nye stykker indhold, kan nu udgives igen på din blog og tilknyttede sociale medier, for på denne måde at skabe flere besøgende til din blog.

Læs også:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *